Antigua

Tiistaina pesimme veneen. Ylimääräisen energian puutteessa jatkoin oleskeluani South Pointissa. Kallein hotelli, jossa olen ikinä ollut. Tilaa sviitissäni oli lähemmäksi sata neliötä, iso terassi, kolmeen huoneeseen jaettu kylpyhuone, hyvin varusteltu keittiö ja niin edelleen. Samalla paikka tuntui liian steriililtä.

Illalla söimme toisessa sataman ravintolassa.

Keskiviikkona kävin uimassa hotellin altassa. Pakkasin kimpsuni ja raahauduin Terryn toimistoon. Terry organisoi kaikenlaista. Hän kuittasi meidät pois veneen miehistöstä, joten Kali pääsee pis Antigualta ilman meitä ja me ilman Kalia, siis venettä. Samalla saimme sovittua korona-asiat.

Raahasin tavarat Admirals’Inn -hotelliin, johon suurin osa oli majoittunut jo aikaisemmin. Hyvin kallis tämäkin hotelli, mutta kokonaisuutena hauskempi ja paremmin rahan arvoinen. Hotelli on rakennettu Nelsonin telakalle ja on käytännössä museoalueella.

Oma huoneeni on Gunpowder Suite’s -puolella ja tänne tullaan hotellista veneellä pienen lahden yli. Hotelllin puolella on aamiainen, illallinen ja huoneita, tällä puolella on isompia asumuksia, uima-allas ja lounasravintola.

Eilen torstaina kävin kävelemässä museoalueella ja näin jälleen todella upeita purjealuksia. Kävin myös uimassa.

Illalla söimme ulkoilmagrillissä Shirley Hightsilla. Sateen alettua sain kyydin hotelliin ranskalaiselta Moshi Moshin kahdenhengenmiehistoltä. He ja osa meistä oli menossa koronatestiin kello 21.

Toimintamme maissa on ollut täysin epäkoordinoitua. Koronatilanne eri maissa muuttuu jatkuvasti ja minäkin olen saanut tietooni uusia tiukennuksia tekemäni koronatestin jälkeen. Onneksi se käsittääkseni on tehty “riittävän myöhään”, että kelpaa vielä Suomeen saapuessani.